Kampania promocyjna Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej
- Charakterystyka ogólna
- Cele komunikacji:
- Preferowane kanały komunikacji: 1) sieci radiowe i telewizyjne
- Zadania do realizacji:
- Grupy docelowe
- Czas trwania:
- Preferowany zasięg terytorialny:
- Kontakt:
- Linki:
Projekt "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" dotyczy wykreowania markowego  	produktu turystycznego, na który składają się: oryginalna kompozycja różnych  	dóbr turystycznych (walorów i atrakcji) oraz przeróżnych usług umożliwiających  	ich turystyczne wykorzystanie w trakcie pobytu na terenie Żuław i Zalewu Wiślanego.  	Obejmuje on niezwykle atrakcyjny obszar wodny, którego oś stanowią szlaki wodne  	o długości 303,3 km (Wisła, Martwa Wisła, Szkarpawa, Wisła Królewiecka, Nogat,  	Kanał Jagielloński, Elbląg i Pasłęka) oraz część polskiego Zalewu Wiślanego  	o powierzchni 328 km2 (niemal 3 krotnie większy od największego polskiego Jez.  	Śniardwy). To również wyjątkowe i zróżnicowane środowisko przyrodnicze, unikalne  	w skali europejskiej, obejmujące deltę Wisły oraz Zalew Wiślany, niespotykany  	potencjał krajobrazowy oraz szczególny charakter hydrograficzny a także klimat.  	Ponadto łączy obiekty związane z unikatowym w skali kraju dziedzictwem kulturowym  	Żuław Wiślanych, powstałym w wyniku ścierania się różnych kultur na przestrzeni  	wieków (obiekty sakralne, zamki gotyckie, mosty zwodzone, śluzy, domy podcieniowe,  	itp.). 
 Jednym z głównych trendów w europejskiej turystyce jest rosnąca liczba rejsów  	statkami żaglowymi i jachtami m. in. po Morzu Bałtyckim oraz rozwój wodnej turystyki  	śródlądowej. Biorąc pod uwagę dostępność dróg wodnych delty Wisły i Zalewu Wiślanego  	od strony szlaków śródlądowych i morza, atrakcje turystyczne oraz walory przyrodnicze  	można stwierdzić, iż nie ma drugiego tak przyjaznego miejsca w Polsce do uprawiania  	turystyki wodnej.
 Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystki wodnej w części inwestycyjnej zakłada  	kompleksowy rozwój turystyki wodnej w obszarze Delty Wisły i Zalewu Wiślanego.  	Obszar objęty projektem to teren Żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną.  	W ramach projektu przewidziano stworzenie portów i przystani żeglarskich oraz  	pomostów cumowniczych służących zarówno aktywnemu uprawianiu sportów wodnych  	jak również innym formom turystyki.


Wzmocnienie rozpoznawalności Pętli Żuławskiej należy do podstawowych zadań  	związanych z realizacją założeń strategicznych rozwoju turystyki w województwie  	pomorskim i warmińsko _ mazurskim. Ocenia się, że obszar Delty Wisły i Zalewu  	Wiślanego, na którym opiera się Pętla Żuławska jest rozpoznawalny jako miejsce  	do uprawienia turystyki wodnej dla wąskiego grona. Dla większości osób kojarzącymi  	ofertę turystyki wodnej i żeglarstwa pozostają akweny Wielkich Jezior Mazurskich  	czy Zatoki Gdańskiej. Planowana na podstawie niniejszego briefu kampania promocyjna  	stanowić będzie istotny krok w kierunku wykreowania marki Pętli Żuławskiej na  	rynku krajowym i zagranicznym. Jej podstawą mają być działania o charakterze  	wizerunkowym, opartym na oryginalnym koncepcie kreatywnym, cechującym się wysoką  	jakością produktu oraz wykorzystaniem niekonwencjonalnych rozwiązań w tym mediów.  	Naszym celem jest zmiana tej sytuacji. Celem strategicznym w zakresie promocji  	jest zapewnienie rozwoju obszaru Delty Wisły i Zalewu Wiślanego poprzez wykreowanie  	markowego produktu turystycznego pod nazwą _Pętla Żuławska_. 
 Można to osiągnąć poprzez: 
 1) wykorzystanie potencjału miejscowego i szans tkwiących w otoczeniu,
 2) stworzeniu wizerunku regionu, jako atrakcyjnego, otwartego, przyjaznego dla  	mieszkańców i turystów i gości,
 3) prezentowaniu unikatowości i atrakcyjności turystycznej tj.: szlaki wodne,  	wyjątkowe walory przyrodnicze i kulturowe, wysokiej jakości infrastruktura techniczna  	i turystyczna, innowacyjny charakter zastosowanych rozwiązań technicznych i  	organizacyjnych oraz dostępność do sieci portów i przystani żeglarskich.
 
 Dotychczas w ramach realizacji działań promocyjnych Pętli Żuławskiej opracowano  	System Identyfikacji Wizualnej Pętli Żuławskiej, koncepcję sytemu informacyjnego  	turystyki wodnej - tablice informacyjne, Inwentaryzację zaplecza turystycznego,,  	walorów i atrakcji turystycznych (w ujęciu historycznym i gospodarczym) Pętli  	Żuławskiej wzdłuż szlaków wodnych Delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Ponadto coroczne  	w ramach popularyzacji turystyki wodnej organizowane są regaty i zloty żeglarskie.  	W trakcie przygotowania jest portal internetowy, film i spot promocyjny.
Logotyp:

1) wzrost świadomości oraz wzmocnienie rozpoznawalności i wizerunku Pętli Żuławskiej na rynku krajowym i zagranicznym
2) Budowa wizerunku Pętli Żuławskiej inspiracja do zapoznania się ofertą Delty Wisły i Zalewu Wiślaneg
2) wydawnictwa prasowe
3) Internet
4) punkty informacyjne
5) konferencje prasowe
6) eventy
1) przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy
2) przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji
3) przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I.
Produkt turystyczny _Pętla Żuławska_ skierowany jest do różnych segmentów populacji turystów. Przede wszystkim dotyczyć będzie potrzeb turystyki rodzinnej (statki wycieczkowe, barki). Istotną grupą docelową będą również wodniacy pływającymi jachtami i innym sprzętem wodnym wymagającym większych umiejętności, żeglarze (regaty i zloty żeglarskie) a także miłośnicy historii i dziedzictwa kulturowego delty Wisły i Zalewu Wiślanego.
Położenie _Pętli Żuławskiej_ na Międzynarodowej Drodze Wodnej E 70 oraz w regionie Morza Bałtyckiego, sprawia, że produkt skierowany będzie także do turystów krajowych jak i zagranicznych (kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa). Nie bez znaczenia dla produktu ważną grupą docelową będą sami mieszkańcy z województw: pomorskiego i warmińsko _ mazurskiego.
1) Przeprowadzenie badań wizerunkowych Pętli Żuławskiej wśród turystów i żeglarzy _ do 31 lipca 2011 r.
2) Przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji _ do 30 lipca 2011 r.
3) 1)Przygotowanie i opracowanie kreacji kampanii promocyjnej dla potrzeb realizacji projektu Pętli Żuławskiej _ rozwój turystyki wodnej Etap I - do 15 września 2011 r.
Polska, szczególnie obszar województw: pomorskiego, warmińsko - mazurskiego, mazowieckiego, zachodniopomorskiego, kujawsko _ pomorskiego, wielkopolskiego i śląskiego oraz Europa szczególnie:, kraje skandynawskie, Niemcy, kraje Beneluxu, Rosja, Litwa).

Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej

Urząd Marszałkowski Województwa pomorskiego, Biuro Rozwoju Dróg Wodnych
Rafał Wasil, tel. 055 32 68 177, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Plan Zagospodarowania - Przystań.
2. Program Innowacyjna Gospodarka.
3. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
4. Wrota Pomorza.
5. Polska Organizacja Turystyczna.
 
																


























